სილაბუსები

კომპონენტები
ინსტრუქცია

მასწავლების სახელი გვარი და  საკონტაქტო  ინფორმაცია
თამარ წერეთელი   
591 413-462                    tatadaushvili@mail.ru

სასწავლო საგნის სახელწოდება
ჩვენი საქართველო  


სწავლების კლასი
  V კლასი

სასწავლო  საგნის  ხანგრძლივობა  და საათების რაოდენობა
ორი  სემესტრი   - კვირაში  3   საათი

სასწავლო კურსის  ზოგადი  აღწერა
  დაწყებითი საფეხურის ამ ეტაპზე მოსწავლე ეცნობა საკუთარ ქვეყანას, მის მხარეებს,
ადგილებს, რომლებსაც წარსულში მომხდარი სხვადასხვა საინტერესო ამბავი, პიროვნე-
ბა და კულტურული ძეგლი უკავშირდება.მოსწავლეები საქართველოს ისტორიის უმნიშვნელოვანეს საკითხებს გაეცნობიან.ეცნობიან, რა გავლენა აქვს წარსულს აწმყოზე და გარემო პირობებს
ადამიანების გადაწყვეტილებებზე, როგორ ცხოვრობდა ხალხი ადრე, როგორ იღებდნენ
გადაწყვეტილებებს, როგორ შრომობდნენ და ომობდნენ, რა ყოფითი თავისებურებები
ახასიათებდათ და .


სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ  კლასში
ეროვნული სასწავლო გეგმით  გათვალისწინებული  საგანი

სასწავლო საგნის მიზანი
  საგნის მიზანია  მოსწავლე იცნობდეს თავის საცხოვრებელ გარემოს, საქართველოს ღირსშესა-
ნიშნავ ადგილებს, მის მრავალფეროვან კულტურას, ბუნებრივ პირობებს, ბუნებრივ რე-
სურსებსა და ეკონომიკის გავრცელებულ დარგებს.   გაიაზრონ, რა არის ერი და სახელმწიფო, როგორ იქმნება იგი დროსა და სივრცეში  უნდა შეისწავლონ ძირითადი ტერმინები და
ცნებები: ისტორიასაგანი და მიზანი, წყაროები, ინტერპრეტაცია, უწყვეტობა და ცვლილე-
ბა;
2. გეოგრაფიარუკა, ტერიტორია, საზღვრები, ადმინისტრაციული დაყოფა, მხარე,
რეგიონი, ბუნებრივი გარემო, რელიეფი, ჰიდროგრაფია, კლიმატი, ფლორა, ფაუნა,
ბუნებრივი რესურსები, მოსახლეობა, დასახლებები, ეკონომიკის დარგები, კავში-
რი ბუნებასა და ადამიანს შორის, გარემოს დაცვა;
3. დრო2 – ქრონოლოგია, წარსული, აწმყო, მომავალი, კალენდარი, დროის ერთეულე-
ბი, ადრე/გვიან, ისტორიული ეპოქა/პერიოდი;
4. სივრცებუნებრივი გარემო, ადგილი, ტერიტორია, ბუნებრივი და ანთროპოგენუ-
ლი ლანდშაფტიდასახლების ტიპები და ფუნქციები;
5. ეკონომიკასასოფლო და საქალაქო მეურნეობა, ვაჭრობა, ფულადი ურთიერთო-
ბები და კომუნიკაციები: გზები, ტრანსპორტი: სახმელეთო, სამდინარო, საზღვაო,
საჰაერო; მობილური, ფოსტა, ელ-ფოსტა;
6. მეცნიერებაგანათლება, აღმოჩენა, გამოგონება, პროფესია, დაკვირვება, კვლე-
ვა, დასაბუთება, მეცნიერული აზრის განვითარება;
7. კულტურაარქიტექტურა, დამწერლობა, სამოსი, საკვები, ჰიგიენა, ტრადიცია,
წეს-ჩვეულება, ადათი, ფოლკლორი, მეცნიერება;
8. რელიგიარიტუალი, მითოსი, ღვთისმსახურება, რწმენა;
9. ერიპიროვნება, ოჯახი, წინაპრები, საზოგადოება/ფენები და მისი წევრები, ქცე-
ვის ნორმები, წესები, მოსახლეობაშობადობა/მოკვდავობა, ბუნებრივი მატება,
უმრავლესობა/უმცირესობა, სქესობრივ-ასაკობრივი სტრუქტურა;
10. სახელმწიფო  .

საკლასო  მენეჯმენტის ხერხები
წყვილებში -  ტექსტზე  მუშაობა - კითხვა - პასუხი
ჯგუფური - წყაროზე   რუკებზე  მუშაობა ,
მთელი კლასი -  მინილექცია  ,კითხვა -პასუხი

მეცადინეობის ფორმები
ლექცია , საშინაო  და საკლასო  სამუშაო , ტესტირება .


სწავლების მეთოდები
 მინი-ლექცია   •• დისკუსია   •• ექსკურსია •• გონებრივი იერიში •• პრეზენტაცია •• შემთხვევის განხილვა •• როლური თამაში •• სოკრატული მეთოდი •• კეთებით სწავლება    •• თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •• წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი

სასწავლო კურსის შეფასება
სემესტრის მანძლზე  მოსწავლეები ფასდებიან   3 კომპონენტში
საშინაო  დავალება ,საკლასო  დავალება , შემაჯამებელი სამუშაო .
სამივი კომპონენტის  ხვედრითი წონა  თანაბარია , გამოიყენება განმავითარებელი შეფასება  მიმდინარე  და შემაჯამებელ სამუშაოებში , კათედრაზე  შემუშავებული შეფასების რუბრიკის  მეშვეობით .


რესურსები :  მოსწავლისა და მასწავლებლის  სახელმძღვანელო ,დამხმარე ლიტერატურა ,თვალსაჩინოება , ტექნიკური საშუალებები ,ინტერნეტსაიტები ,ადამიანური რესურსები
სახელმძღვანელო :   ,,ჩვენი საქართველო’’ - 5 კლასი    ,   მეთოდური ლიტერატურა:  - ,,გზამკვლევი ჩვენი საქართველო   5-6 კლასები ‘’   ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი   2011 წ.
 კლასგარეშე   საბავშვო  ლიტერატურა, საბავშვო  ენციკლოპედია.    

მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
საზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.  
საზ. მეც.V-VI. 2.         მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
საზ. მეც.V-VI.6. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში არსებული  მმართველობის ფორმები.
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ვე¬¬ლობაში  მონა-წილეობდნენ.
საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.


სამუშაო დისციპლინა :
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
აღდგენები
საჯარიმო ზომები
წახალისების ფორმები



გაცდენების დასაშვები რაოდენობა 30 % - ნაკლები
1 -შემაჯამებელი სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაოს  აღდგენა შეიძლება 2 კვირის ვადაში
საყვედური გაფრთხილება  , მშობლის  გაფრთიხილება  ,საშემოდგომო  გამოცდა.
სიგელი .

თემა  და მასში შემავალი  საკითხები
სთ
თარიღი
თემის ბოლოს მისაღწევი  შედეგი.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ძირითადი  აქტივობები და მეთოდები
რესურს
შეფასების სისტემა
შენიშვნა
პირველი თავი
ჩვენი სამშობლო
1.1    რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულისა და დღევანდელობის  შესწავლაში
1.2    ჩვენი სამშობლო - საქართველო
1.3    სად  მდებარეობს  და ვის  ემეზობლება  საქართველო ?
1.4    საქართველოს ბუნებრივი პირობები
1.5    საქართველოს რელიეფი
1.6    საქართველოს ბუნებრივი რესურსები
1.7    საქართველოს დაცული ტერიტორიები
1.8    დმანისი
1.9    თრიალეთის კულტურა
1.10          რა როლს  ასრულებდა შავი ზღვა საქართველოსთვის ძველად
1.11           შავი ზღვის დღევანდელი მნიშვნელობა საქართველოსთვის
1.12          პირველი  ქართული სახელმწიფო მეფე ფარნავაზი
1.13           ქრისტიანობის გავრცელება საქართველოში
1.14          ასურელი მამების ნაკვალევზე
1.15          კლდეში  ნაკვეთი დასახლებები
1.16          თამარ  მეფე
1.17          გზები და მიმოსვლის საშუალებები
1.18          საქართველოს ციხე სიმაგრეები


საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ვე¬¬ლობაში  მონა-წილეობდნენ.

საზ. მეც.V-VI.8. მოსწავლეს შეუძლია  იმსჯელოს პიროვნებებისა და სხვადასხვა სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში.

მინი-ლექცია   გონებრივი იერიში შემთხვევის განხილვა • სოკრატული მეთოდი თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი,  კონტურულ და გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა
სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპ.
კათედრაზე არსებული შეფასების რუბრიკა

1  შემაჯამებელი











2     თავი  - თბილისი
2.1    თბილისი საქართველოს დედაქალაქი
2.2    მტკვარი


საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
საზ.მეც.V-VI.23. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს მოგზაურობებისა და ვაჭრობის მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.21.  მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი. 
მინი-ლექცია   გონებრივი იერიში • სოკრატული მეთოდი თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი,  კონტურულ და გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა. ცნობიერების რუკა. ექსკურსია.

სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპედია


3     თავი- საქართველოს კუთხეები
3.1    შიდა ქართლი
3.2    ქვემო  ქართლი
3.3    კახეთი
3.4    თუშეთი
3.5    ფშავი
3.6    ხევსურეთი
3.7    ხევი
3.8    მთიულეთი
3.9    იმერეთი
3.10          სამეგრელო
3.11          გურია
3.12          სვანეთი
3.13          რაჭა
3.14          ლეჩხუმი
3.15          აფხაზეთი
3.16          სამცხე
3.17          ჯავახეთი
3.18          აჭარა



           
საზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.  
           
საზ. მეც.V-VI. 3. მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.
საზ. მეც.V-VI.10. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.
საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.


გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა,მინი-ლექცია   გონებრივი იერიში • სოკრატული მეთოდი თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი,  კონტურულ და გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა. ცნობიერების რუკა.
ექსკურსია.






სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპედია








2 შემაჯამებელი







4     თავი- ძველი საქართველოს მიწები და  ისტორიული ქალაქები
4.1    საქართველოს  ისტორიული მიწები
4.2    აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიული ქალაქები
4.3    დასავლეთი საქართველოს ისტორიული ქალაქები



საზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური  ერთეულე-ბი (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
საზ. მეც.V-VI.8. მოსწავლეს შეუძლია  იმსჯელოს პიროვნებებისა და სხვადასხვა სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში.
საზ. მეც.
V-VI.9. მოსწავლეს შეუძლია  შეადაროს ომისა და მშვიდობის შედეგები მოსახლეობისა-თვის საქართველოს ისტორიის სხვადასხვა პერიოდში.


მინი-ლექცია   გონებრივი იერიში • სოკრატული მეთოდი თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი,  კონტურულ და გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა. ცნობიერების რუკა.
სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპედია








5      თავი-ტრადიციული სამეურნეო საქმიანობა საქართველოში.
5.1    ხვნა-თესვა
5.2    მარცვლეულის  მოსავლის აღება
5.3    რას ამზადებნენ მარცვლეულისგან საქართველოში
5.4    რთველი
5.5    მეცხვარეობა
5.6    რას ამზადებდნენ მატყლისაგან მთაში
5.7    თიბვა
5.8    მეთუნეობა


საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
საზ. მეც.V-VI.15. მოსწავლეს შეუძლია  ამოიცნოს სხვადასხვა ნიშანი და  პირობა, რომლის მიხედვითაც  ადამიანი ამა თუ იმ საზოგადოებას მიაკუთვნებს თავს.

სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპედია






 3 შემაჯამებელი







6      თავი - ქართული ტრადიციული კულტურა
6.1    ქართული სახცოვრებელი სახლი
6.2    ტრადიციული და თანამედროვე ოჯახი
6.3    სტუმარმასპინძლობა
6.4    ქორწილი საქართველოში
6.5    შობა ახალწელიწადი საქართველოში
6.6     ქართული მუსიკა და ცეკვა
6.7    ბერიკაობა -ყეენობა თბილისში
6.8    სახადიანი ავადმყოფის მოვლა ძველ საქართველოში
6.9    აღზრდის ხალხური წესები
6.10          სპორტული საქართველო
6.11          განათლების კერები საქართველოში
6.12          წერა-კითხვის გამავრცელებელ საზოგადოებიდან  უნივერსტეტამდე



საზ. მეც.V-VI.16. მოსწავლეს შეუძლია  შეადაროს სხვადასხვა საზოგადოებa მათთვის დამახასიათებელი  ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვი
საზ. მეც.V-VI.21.  მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი.
საზ.მეც.V-VI.22.  მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლინებები

საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართ-
ველობაში  მონა-წილეობდნენ.
მინი-ლექცია   გონებრივი იერიში • სოკრატული მეთოდი თვალსაჩინოებებთან მუშაობა    •წერილობით წყაროებზე მუშაობა,   კითხვა- პასუხი,  კონტურულ და გეოგრაფიულ რუკაზე მუშაობა. ცნობიერების რუკა.
სახელმძღვანელო , დაფა ,ცარცი , რუკა ,თვალსაჩინოება, საბავშვო ენციკლოპედია


4  შემაჯამებელი









1 comment:

  1. ეს არის ჩემს მიერ შექმნილი სილაბუსის სტანდარტული ნიმუში, რომლის მიხედვითაც ვგეგმავ წლიურ სამუშაოს. სილაბუსში სახელმძღვანელოს ყველა კონკრეტულ ქვეთავთან მისადაგებული ზოგადი ფორმით არის მისადაგებული ე.ს.გ. გათვალისწინებული სტანდარტები და აქტივობის შესაბამისი მეთოდები ასევე აქტივობის განსახორციელებლად საჭირო რესურსები . მაგრამ სამწუხაროდ აღმოვაჩინე რომ ბლოგზე მუშაობა დამავიწყდა :( ..........არაუშავს გავიხსენებ ........

    ReplyDelete